Klachtenregeling
De Zorgnijverij is blij dat we veel mensen kunnen helpen en begeleiden. Wij proberen een tweede thuis te zijn voor alle kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking. Het hele team doet zijn best om voor iedereen te zorgen en doet dit in samenwerking met elkaar. Wij vinden het erg belangrijk dat ook de kinderen, volwassenen en ouders tevreden zijn over onze goede zorg.
Soms kan het zijn dat u ontevreden of boos bent en u minder vertrouwen in de begeleider of de Zorgnijverij hebt. Dit kan op verschillende manieren zijn ontstaan. Het kan zijn dat u niet tevreden bent over de invulling van de begeleiding of over ons als organisatie. Bij de Zorgnijverij vinden wij het belangrijk dat u uw onvrede of klacht met ons deelt, op welke manier dan ook. Zo kunnen wij u – en misschien ook wel anderen – helpen. Wij gaan uw klacht onderzoeken en beoordelen. Wij hopen uw vertrouwen terug te winnen. Daarnaast helpt dit om onze kwaliteit van zorg te verbeteren en fouten te voorkomen.
U kunt een klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen. Deze wordt doorgestuurd naar onze klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zal dan contact met je opnemen en geeft informatie en advies over hoe omgegaan kan worden met onvrede en over het indienen van een klacht.
Meer informatie over onze klachtenregeling kunt u lezen in onze klachtenbrochure.