Klachtenregeling

Klachtenregeling

De Zorgnijverij is blij dat we veel mensen kunnen helpen en begeleiden. Wij proberen een tweede thuis te zijn voor alle kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking. Het hele team doet zijn best om voor iedereen te zorgen en doet dit in samenwerking met elkaar. Wij vinden het erg belangrijk dat ook de kinderen, volwassenen en ouders tevreden zijn over onze goede zorg.

Soms kan het zijn dat je ontevreden of boos bent en je minder vertrouwen in jouw begeleider of de Zorgnijverij hebt. Dit kan op verschillende manieren zijn ontstaan, zo kan het zijn dat je je niet fijn voelt door de manier waarop je bent aangesproken of begeleid bent. Het kan ook veroorzaakt zijn door de begeleiding van ons als organisatie. Wij vinden het belangrijk bij de Zorgnijverij dat jij jouw onvrede of klacht aan ons vertelt, op welke manier dan ook. Zo kunnen wij jou (en misschien ook wel anderen) helpen. Wij gaan namelijk jouw klacht onderzoeken en beoordelen. We hopen jouw vertrouwen terug te winnen. Daarnaast helpt dit om onze kwaliteit van zorg te verbeteren en deze fouten te voorkomen.

Wat moet ik doen bij onvrede?

Bespreek als eerste jouw onvrede met de betrokken medewerker. Als je direct jouw onvrede bespreekt op de plek waar het is ontstaan, kan er direct worden gezocht naar een oplossing of kunnen eventuele misstanden worden opgelost. Degene om wie het gaat is er dan vaak nog bij en dit kan ervoor zorgen dat jij uiteindelijk met een fijn gevoel naar huis gaat. Als het niet mogelijk is om de persoon direct te spreken, kan een afspraak misschien helpen om vragen te stellen aan die persoon of om jouw klacht te bespreken.

Leg de onvrede voor aan een klachtenfunctionaris

Als het niet lukt om jouw onvrede te bespreken met je begeleider (of de persoon om wie het gaat), of je wilt dit niet, dan kan je een mail sturen naar de klachtenfunctionaris van de Zorgnijverij. Je kan mailen naar klachten@zorgnijverij.nl

De klachtenfunctionaris zal dan contact met je opnemen en geeft informatie en advies over hoe omgegaan kan worden met onvrede en over het indienen van een klacht.